Легендарні польські автомобілі

За часів Польської Народної Республіки, автомобілебудування вважалося однією з самих розвиваються галузей економіки. Потрібно віддати належне польським інженерам – вони мали виняткову фантазією і прагнення до досконалості. Деякі моделі польських автомобілів цілком могли б стати гідними конкурентами своїм іноземним побратимам.

Fiacior

Fiacior. Легендарні польські автомобілі

Fiacior. Легендарні польські автомобілі

Поважний «Fiacior» з мотором, потужністю майже в 200 кінських сил. Конструктори з Центру Автомобільного Спорту в кінці 70-х років створили таке авто. Крім неабиякої потужності, цей представник польського автопрому володів і цілком гідними, на ті часи, екстер’єром та інтер’єром, що робило його мрією любителів автомобільного комфорту. Говорять, що при гарній експлуатації цей автомобіль міг вижати до 240 км на годину.

Fiat 125p Coupe

Fiat 125p Coupe. Легендарні польські автомобілі

Fiat 125p Coupe. Легендарні польські автомобілі

Пам’ятайте автомобілі з перших серій фільмів про Бонда? Так от, цей польський автомобіль виглядає в точності, як вони. Представлений в 1971 році «Fiat 125p Coupe» був створений за проектом Збігнєва Ватсона і, на жаль, не мав жодних шансів на серійне виробництво. Кілька моделей цього дивного автомобіля все ж були втілені в життя і зайняли місце в приватних колекціях особливо затятих автомобілістів. Цей автомобіль дивує тільки своїм зовнішнім виглядом. Інші показники – так собі, всього 90 кінських сил.

SAM Jaga

SAM Jaga. Легендарні польські автомобілі

SAM Jaga. Легендарні польські автомобілі

Абсолютно унікальний автомобільний прототип, під дивною назвою «SAM Jaga», був представлений в 1958 році інженером Адамом Слодовим. Це найцікавіше творіння польського автопрому володіло витонченим кузовом, виконаному вручну, і своїм зовнішнім виглядом нагадувало «Перемогу» (Победу). На жаль, виробництво «Jaga» так і не було поставлено на потік. Ті кілька моделей, які вдалося провести, загубилися в особистих колекціях. Доля однієї з них відома: колись шикарний лімузин занедбаний стоїть на покинутому автомобільному кладовищі в Гродзіско Мазровецькому.

FSM Beskid

FSM Beskid. Легендарні польські автомобілі

FSM Beskid. Легендарні польські автомобілі

«FSM Beskid» – один з найвдаліших польських прототипів. Не відомо, як склалася б його доля, якби влада звернула належну увагу роботі конструкторів Центру Будівлі І Розвитку Малолітражних Автомобілів в Бельсько-Бяла. За наказом вищого керівництва інженерам довелося знищити і ті 7 одиниць, яким пощастило зійти з конвеєра. На щастя, один із прототипів зберігся до наших днів і доживає своє безбідне існування в краківському Музеї Інженерії. Але найцікавіше те, що коли пристрасті вщухли, на ринку з’явився француз «Renault Twingo», дуже схожий на «FSM Beskid».

FSO Ogar LS

FSO Ogar LS. Легендарні польські автомобілі

FSO Ogar LS. Легендарні польські автомобілі

Дизайн цього оригінального автомобіля був розроблений в кінці 70-х років. Презентація «FSO Ogar LS» викликала справжній фурор. Ламінований корпус, висувні фари, спортивний зовнішній вигляд. На жаль, вся ця фантастична красота базувалася на моделі «Fiat 125p», що не додало їй плюсів. Виробництво цього авто не було поставлено на потік через «незатребуваності даної моделі серед населення». У ті роки спортивними автомобілями поляки не дуже захоплювалися.

Smyk

Smyk. Легендарні польські автомобілі

Smyk. Легендарні польські автомобілі

Крихітна малолітражка під смішною назвою «Smyk» була сконструйована в кінці 50-х років фахівцями Варшавського Конструкторського Бюро. У автомобіля не було традиційних дверей – відкидалася передня частина кузова, а в якості рухового апарату був використаний мотор від мотоцикла «Junak M07». Конструктори встигли створити близько 20 моделей цього авто, одне з яких знаходиться в Музеї Міської Інженерії в Кракові.

WFM Fafik

WFM Fafik. Легендарні польські автомобілі

WFM Fafik. Легендарні польські автомобілі

Ще одне авто – «WFM Fafik». Прототип був розроблений інженерами Варшавського Мотоциклетного заводу в 1958 році. «Іграшковий» транспортний засіб, який має вагу всього 300 кг, міг перевозити 2 пасажирів (не рахуючи водія). WFM Fafik базувався на основі популярного мопеда «Osa».

Поза сумнівами, всі ці моделі польських автомобілів могли з часом скласти жорстоку конкуренцію своїм європейським і американським родичам. Однак, їх доля склалась зовсім інакше.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *