Супермаркети в Польщі
Супермаркет – великий універсальний магазин, в якому представлені в широкому асортименті продукти харчування, а також непродовольчі товари повсякденного попиту. Хоча все умовно, в деяких супермаркетах можна купити меблі, побутову техніку, ноутбук, одяг, а також багато інших речей.
Дорогу техніку, комп’ютери, телефони, телевізори і т.п. поляки купують в спеціалізованих магазинах та інтернет-магазинах, там вибір цих товарів значно більший, можна порівняти ціни і ознайомитися з відгуками. Супермаркет слід розглядати насамперед як великий продовольчий магазин.
Популярність супермаркетів у Польщі величезна. Причина проста – широкий вибір товарів і нижчі ціни, у порівнянні з іншими магазинами. Хоча у Польщі вистачає різного роду магазинчиків, розташованих близько до будинку, куди можна зайти бракуючі в даний момент хліб чи молоко, купити пиво, сигарети, проте раз в тиждень або два, поляки їдуть на авто в той чи інший супермаркет «на закупи». Або в кілька супермаркетів.
Кожна мережа супермаркетів підтримує договірні відносини зі своїми постачальниками. Деякі товари «Х» і «Y» можна купити тільки в одній мережі супермаркетів, шукати ці товари в інших магазинах безперспективно. Тому поляки роблять «закупи» у різних супермаркетах, кожен поляк знає де можна купити той чи інший товар і по якій ціні.
Крім того, супермаркети постійно проводять промоакції і завчасно сповіщають про це в рекламі, в тому числі в газетах, що ними безкоштовно розповсюджуються. Як правило, це промоакції на продукти харчування.
Супермаркети при цьому не працюють собі у збиток. Загальнопольська мережа магазинів може домовитися про постачання великої партії того чи іншого, заздалегідь розрекламованого товару, і продати його з отриманням невеликого прибутку. При цьому ставка робиться на те, що покупці, прийшовши в маркет за акційними товарами і куплять також інші товари. Також ви можете здійснювати замовлення товарів з Польщі до України завдяки польським інтернет магазинам. Майже у всіх них зручний інтерфейс та інтуїтивне замовлення товарів.
Види супермаркетів
Auchan (ашан, оушан) – мережа великих магазинів, що реалізують продовольчі та непродовольчі товари. Як правило, в кожній з побудованих торгових галерей знаходяться павільйони інших компаній. Перший магазин Auchan був відкритий в 1961 році в районі Hauts Champs містечка Роубаікс на півночі Франції. Від назви цього району і йде назва фірми. Найбільший гіпермаркет Auchan знаходиться у Варшаві – Auchan Wola. Його площа 18000 м2. За 15 років Auchan в Польщі зміцнив свої позиції і став маркою, яку дуже цінують. У ціновому рейтингу з маркетами інших фірм, Auchan займає високі позиції низьких цін.
Biedronka (бедронка) – мабуть, найширша мережа магазинів з переважно продуктовим асортиментом. Магазини «Бедронка» розташовуються навіть у невеликих населених пунктах, а у великих містах знаходяться по одному або декілька магазинів на район. У поляків ці магазини асоціюються з магазинами для малозабезпечених громадян. Однак, багато поляків із задоволенням купують в цих магазинах, і як в будь-якому супермаркеті, тут є багато улюблених продуктів, які вигідно купувати в цій мережі. Значна частина реалізованих товарів виготовляється на замовлення спеціально для «Бедронка», причому можна зауважити, що товари цих виробників реалізуються під своєю маркою в інших магазинах по відчутно вищими цінами.
Carrefour (керфур) – широка мережа, представлена гіпермаркетами, супермаркетами і малими магазинами. Гіпермаркети оснащені пекарнями, що реалізовують великий вибір випічки. У мережі «Карфюр» постійно проводяться промоакції на окремі товари, найбільш часто на фрукти. Діє система накопичувальних знижок і нарахування бонусів при покупці окремих продуктів. Перший гіпермаркет Carrefour був відкритий у Франції в 1960 році. Він був побудований на перехресті п’яти вулиць, що відбивається в назви фірми – Carrefour, французьке слово “перехрестя”. Carrefour тепер має понад 9500 магазинів, в яких працюють 471 000 працівників.
Intermarche [Інтермарше] – мережа супермаркетів, що включає близько 150 магазинів в Польщі, розміщених у переважній більшості в центральній і західній частині країни. У східних регіонах працюють лише кілька магазинів.
Kaufland (кауфланд) – мережа магазинів, що реалізують продовольчі та непродовольчі товари. Більшість маркетів мають свої пекарні, що пропонують смачні сорти хліба. У магазинах «Кауфланд» завжди великий вибір овочів і фруктів за хорошою ціною. У Польщі перший магазин Kaufland був відкритий в 2001 році. Магазини Kaufland від інших відрізняє система гарантії клієнта, великий асортимент, висока якість товарів і головне – низька ціна. Асортимент продуктових товарів доповнює електроніка й електротехніка, текстиль, канцелярські товари, іграшки та сезонні пропозиції.
Lidl (лідл) – також дуже широка мережа магазинів з переважно продовольчим асортиментом. Найчастіше в магазинах працюють свої хлібопекарні, завдяки чому тут завжди можна купити свіжий хліб, булочки для бутербродів. Мережа магазинів співпрацює зі своїми постачальниками молочних і м’ясних продуктів, представлені в магазинах товари цієї групи реально придбати тільки в «Лідлі».
Makro [Макро] – мережа оптових магазинів, відвідувати які можуть тільки підприємці, представники юридичних осіб, а також іноземці. Вхід в магазин здійснюється за спеціальними перепустками-картками, що видаються громадянам Польщі, які здійснюють підприємницьку діяльність. Інші громадяни-поляки не мають доступу в даний магазин, на відміну від іноземців, яким для входу в торговий зал видається одноразовий пропуск при пред’явленні документа, що підтверджує громадянство. Відмінною особливістю цього магазину є дуже багатий асортимент продовольчих і деяких груп непродовольчих товарів, що реалізуються поштучно, або тільки в комплекті з декількох штук. На переважну більшість продуктів ціни порівняно нижчі роздрібних цін інших магазинів.
Piotr i Paweł (Петро і Павел) – мережа супермаркетів, представлена в основному в центральній і західній частинах Польщі. Компанія також реалізує послугу доставки продуктів покупцям.
real (реал) – супермаркети, розташовані в крупних містах Польщі. В асортимент Real доміную товари місцевого виробника, завдяки чому, фірма його підтримує і розвиває.
Tesco (теско) – розгалужена мережа великих супермаркетів, які реалізують продукти харчування та інші вироби. Серед них велику кількість позначено логотипом «Tesco». Це товари, виготовлені спеціально для даної мережі супермаркетів і як правило, вони нижче за ціною серед продуктів даної категорії і схожого якості. Однією з поширених форм промоакцій в мережі супермаркетів “Теско” є продаж 2 штук товару за ціною однієї. Товари, заявлені в промоакції, зазвичай виставляються на вході в торговий зал.
Поведінка у супермаркеті
Перед відвідуванням супермаркету запасіться кількома монетами в 2 злотих, вони знадобляться щоб узяти візок (разблокувати кріплення на стоянці візків) і покласти речі в камеру схову. У деяких маркетах, при вході в торговий зал зі своїми речами, Вас попросять упакувати їх в целофан за допомогою спеціального пристосування. Монетки ви зможете забрати по закінченню покупок при поверненні візки на стоянку, а також після відкриття камери схову.
При виборі товарів будьте уважні, зіставляйте найменування товарів, що кладете в свою корзину з товарами з найменуваннями, відображеними на цінниках. Дуже часто біля виставлених на полиці продуктів виявляється цінник, який відноситься до іншого, розташованого десь неподалік, або вже проданого товару. У багатьох супермаркетах у торговому залі розташовані пристрої, що дозволяють зчитувати штрих-код і відображати ціну.
У будь-якому випадку, якщо Ви помилилися і при розрахунку на касі стало зрозуміло, що серед покупок виявився не той товар, який хотілося придбати, не переживайте. Можна відразу ж після розрахунку підійти до співробітників Відділу по роботі з клієнтами, повернути куплену помилково річ та одержати сплачену за неї суму грошей.
Магазини, що реалізують одяг, оснащені примірочними. У Польщі прийнято брати з собою в примірочну не більше 3 речей.
При виборі овочів і фруктів використовуйте поліетиленові пакети, які розміщені тут же, вони безкоштовні. Зверніть увагу, в деяких магазинах встановлені автоматичні ваги, на яких покупці зважують обрані товари, автомат видає наклейку з ціною, яку необхідно прикріпити на поліетиленовий пакет. Користування цими вагами не викличе труднощів, навіть без знання польської мови можна зорієнтуватися по зображеннях овочів і фруктів, які видаються на сенсорному екрані, або прикріплені до відповідних клавішах.
У переважній більшості випадків зважування проводиться на касі під час розрахунку за покупки.
Останнім часом у великих супермаркетах з’явилися каси самообслуговування. Як-правило, при розрахунках на цій касі встановлюється ліміт – не більше 10-15 найменувань, тому черга відсутня або може бути менше, ніж до звичайних кас. При цьому, автомати з метою виконання додаткового контролю, здійснюють зважування всіх товарів.
Крім цього, у кількох кас може працювати оператор, фахівець магазину, що здійснює контроль за роботою автоматів і допомагає, при необхідності, покупцям. Принцип роботи полягає в самостійному скануванні покупцем штрих-кодів товарів та розрахунку за допомогою банківської карти або готівкою. Автомат видає повідомлення на екран, а також голосові повідомлення на польській мові.
Багато супермаркетів, стимулюючи продажі, видають картки постійних клієнтів, через що перед розрахунком касир зазвичай питає у покупця про наявність такої картки. Питання жодним чином не пов’язане з можливістю оплати за допомогою банківської карти. У всіх супермаркетах, за винятком «Бедронки» і «Макро», можна сплатити покупки банківською карткою.
Доброго дня! Підскажіть будь-ласка , чи є супермаркет Бедронка у Вроцлаві?
Доброго дня! Звичайно так 🙂
Скажіть будь ласка, я чув що десь перед Новим роком у Польщі є знижки на техніку. Якщо є то коли?