Міський транспорт Польщі
Як у будь-якому великому європейському місті, у всіх польських мегаполісах ідеально налагоджена структура міського транспорту. Більшу його частину становлять автобуси і трамваї. У Варшаві до них приєднується одна гілка метро, а в Гдині, Любліні та м. Тихи навіть збереглися, такі милі нашому серцю, тролейбуси.
Якщо говорити про невеликі міста, то внутрішньо міського транспорту там немає, зате передбачена велика кількість регулярно курсують приміських автобусів, які відвезуть Вас куди завгодно.
Для поїздки на будь-якому транспорті, будь він міський або міжміський, потрібен квиток. Без нього Вас чекає штраф. Практично на весь польський міський транспорт поширюються ідентичні квитки, які купуються в кіосках «Ruch» (Рух – «рух»), у водія транспортного засобу (але не завжди!) і в деяких магазинах (найчастіше, продуктових). Вартість однієї поїздки становить не більше трьох злотих.
Всі квитки на транспорт відрізняються тільки терміном дії. Тобто, купивши квиток, Ви можете їздити на будь-якому автобусі, трамваї і т.д. упродовж певного періоду часу, який може бути від однієї години до одного місяця. Цілком логічно, що чим довше діє квиток, тим дорожче він буде коштувати. Не менш логічно й те, що, купуючи квиток на більш тривалий термін, Ви, тим не менш, заощадите N-ну суму за рахунок більшої кількості поїздок. Таким чином, краще всього купувати квиток одразу на весь час перебування в Польщі, якщо, звичайно, ви плануєте користуватись міським транспортом.
Єдиний, але вельми істотний мінус користування міським транспортом – його переповненість у години пік. Якщо доведеться їхати автобусом в той час, коли всі поляки повертаються з роботи додому, то Ви відразу ж згадайте недавнє соціалістичне минуле нашої країни з битком набитим транспортом і нервовим водієм.
Для провезення великогабаритного багажу доведеться купити ще один додатковий квиток, хоча деякі стандартні квитки дають можливість безкоштовного провезення необмеженої кількості багажу – дізнавайтеся про це в місцях покупки квитка.
До цих пір серйозною проблемою в маленьких містах є пересування інвалідів. Проте у великих туристичних центрах прогулянка з інвалідом на колясці не складе проблем: у Варшавському метро є спеціальні підйомники, в трамваях і автобусах – зручні заїзди та спеціальні місця для людей з обмеженими фізичними можливостями. Є у великих містах і спеціальні таксі для інвалідів, що полегшує організацію для них екскурсій і подорож в цілому.
Набрид громадський транспорт?
Тоді сідайте в електромобіль, який провезе Вас по основних визначних пам’яток міста за невеликий проміжок часу. Здивовані? А між тим електромобілі компанії «Мелекс» курсують вже у багатьох польських містах, проводячи екскурсії для втомлених гуляти пішки! Мало того, що роз’їжджаючи в них, Ви побачите місто, так ще й почуєте повноцінну розповідь про все, що знаходиться навколо.
Романтика старовинних кварталів доповнюється відповідним транспортом: вибирайте, що Вам більше до смаку – дроги, запряжені кіньми, або прогулянка на рикші?
Але, повернемося в реальність: більшість туристів пересуваються по місту на таксі. Це достатньо дешевий вид транспорту у Польщі (у середньому по місту 1 км відстані коштує 2 злотих) і тому дуже популярний. Ціна зростає при поїздках в нічний час, у годину пік або якщо Ви їдете за місто, і знижується після перших декількох кілометрів. Традиційно, найвищі ціни у таксистів на вокзалі. Зате при замовленні таксі по телефону, можна отримати невелику знижку.
Щоб не потрапити в халепу, роз’їжджаючи по місту на таксі, дотримуйтесь самих примітивні правила:
- Сідайте тільки в таксі зі спеціальним позначенням, а не в будь-яку машину, що зупинилася;
- Стежте, щоб таксист включив лічильник;
- Уточніть, яким маршрутом водій збирається Вас везти (навіть якщо Ви не знаєте міста, таке питання може остудити запал таксиста, який намірився возити Вас колами по місту)
Вже згадувалося про те, що всі пасажири автомобіля повинні бути пристебнуті. Таксі – не виняток. Причому, у разі, якщо Вас зупинить поліція, за свій не пристебнутий ремінь штраф будете платити Ви, а не водій.