Навчання в Польщі – популярні факультети

Польські вищі навчальні заклади (ВНЗ) пропонують на вибір абітурієнтам величезну кількість різноманітних спеціальностей, як замовлених урядом, так і затребуваних на ринку праці.

Навчання в Польщі - популярні факультети

Навчання в Польщі – популярні факультети

Крім сучасних й цікавих спеціальностей (наприклад, інтернет-маркетинг, вебдизайн, психологія в маркетингу, нейрокогнітивістика тощо), в Польщі представлені спеціалізації, дефіцитні на українському освітньому ринку (логістика, фізіотерапія, косметологія). Проте серед цього розмаїття перспектив і можливостей українці вперто цікавляться міжнародними відносинами, туризмом та філологією.

Міжнародні відносини

Цей напрям підходить для так званих «гуманітаріїв», він не прив’язує спеціаліста до конкретної сфери діяльності, залишаючи простір для самореалізації. Навіть офіційно цю спеціалізацію відносять до «міждисциплінарних», тому що перелік предметів до вивчення буде надзвичайно різноманітним: і дипломатія, і іноземні мови, і математика, і інформатика, і психологія, і етикет, і статистика…

Спеціалізуються студенти, як правило, на конкретних регіонах (Євросоюз, країни Азії) з вивченням відповідних мов, або ж обирають спеціальності більш адаптовані до роботи в міжнародних компаніях (наприклад, «міжнародна інтеграція і міжнародні організації», «міжнародна співпраця» та навіть «PR»). За переліком спеціальностей можна оцінити особливості навчання в конкретному університеті.

Наприклад, факультет міжнародних відносин в університеті психологічного спрямування буде представлено спеціальностями, ближчими до загальної спрямованості ВНЗ (наприклад, дипломатія), в філологічному закладі тиск буде зроблено на вивчення менш поширених мов і культур, тому спеціальності передбачатимуть поділ на регіони (наприклад, міжнародні відносини Китаю та країн Євросоюзу). Напрям «міжнародні відносини» присутній у більшості ВНЗ Польщі, тому обрати конкретний університет досить складно. Бажаючим опанувати цю спеціалізацію радимо звернути увагу на профільні заклади найвищої акредитації, такі як Вища школа міжнародних відносин у Лодзі (Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych w Łodzi).

Туризм

Бажаючим бути спеціалістами у цій сфері необхідно буде визначитися з більш конкретним напрямом: туризм і рекреація чи туризм і готельно-ресторанний бізнес. Який би напрямок студент не обрав, туризм тримається на «трьох стовпах»: іноземні мови, географія та інформаційні технології. Зрозуміло, що для майбутніх спеціалістів індустрії туризму необхідним є добре володіння хоча б двома іноземними мовами (в т.ч. англійською). Знання географії допоможуть аналізувати фактори, що вливають на організацію туризму, вільно орієнтуватися в особливостях розміщення туристичних зон і центрів.

Щодо інформаційних технологій, то спеціалістам цієї сфери необхідно орієнтуватися в спеціалізованих глобальних системах бронювання та в спеціалізованих комп’ютерних програмах. Відповідно до спеціальності студенти оволодівають майстерністю розробки та продажу турів, секретами організації успішного туристичного підприємства або ж вивчають особливості надання готельних та ресторанних послуг.

Студенти в процесі навчання отримують так звані «робочі спеціальності» (наприклад, «аніматор», «фітнес-інструктор»), тому вже на перших роках навчання мають змогу проходити практику в престижних готелях-ресторанах і інших закладах туристичної сфери. Саме на перспективи проходження практики і радимо звернути увагу при виборі ВНЗ для отримання освіти.

Філологія

Ця спеціальність передбачає фундаментальну підготовку в галузі обраної мови і літератури. Навчальні плани передбачають вивчення теорії і практики перекладу, методики викладання мови, історії і культури країн-носіїв відповідної мови. Обрати цей напрямок радимо грамотним і відповідальним особистостям, які полюбляють занурюватися в світ літератури. Спеціалісти-філологи, як правило, реалізують себе в сфері освіти як репетитори чи викладачі, також в сфері ЗМІ як журналісти, редактори чи коректори та в сфері ІТ як технічні письменники, технічні редактори, контент-менеджери тощо.

Очевидно, що при виборі даного напрямку перспективніше обрати декілька іноземних мов до вивчення або ж «непопулярну» мову (японську, китайську, іврит, турецьку тощо). Такою любою нашим студентам «англійською філологією» в Європі, де всі розмовляють англійською, здивувати буде важко.

Професія – це частина нашого життя, тому при виборі життєвого шляху дуже важливим є врахування особистих схильностей і здібностей, а не слідування моді, престижу, суспільній думці. Тільки у випадку, коли спеціальність буде «до серця», можна стати висококваліфікованим та високооплачуваним спеціалістом.

З питань вступу до польських ВНЗ (в т.ч. з Картою поляка) звертайтесь у розділ Навчання в Польщі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *